söndag 25 juli 2010

This is the beginning

As most people know, I got a nasty cold just one week before I got here, and I had it for two weeks. Then when I finally recovered, I didn't rest long enough, so another cold was waiting for me just a few days later. Now it seems to be over again, so in a few days I will try starting continuing some routines which I had back in Sweden. I've been eating out very much, spending too much money on things I don't need and haven't exercised much at all.

This week I will try out a new wall climbing place, buy a rice cooker and start cooking my own food, and when I feel really well, start running before breakfast again. I really miss running, and the feeling of having exercised really hard, stretch, and then have an awesome meal and just cool down in my room afterwards.

My strive for vegetarianism has been a complete failure here, since I've just begun trying, and I don't know enough Japanese to be able to ask the right questions and read the menus properly. And avoiding plastic products? At the moment it seems VERY hard, but I will work on it. Everything is in plastic here. When you buy a bag of Werther's Original, every piece of candy in it is in it's own plastic bag. Sometimes, every potato chip in a bag of potato chips is in it's own plastic bag. You get straws when you buy juice if you don't say that you don't need it, and you get a plastic bag for EVERYTHING you buy. Sometimes you get one plastic bag per item you buy.

Japan may have come a long way concerning technology and conformity, but sometimes they just don't get that conformity isn't about having to open a plastic bag every time you're eating a single piece of candy, or the need to stuff away millions of plastic bags in your already tiny room with just enough space not to have tons of plastic bags in it.

Well, from now on, when I'm recovered and don't feel tired and sleepy all the time (I still do a bit, because of the heavy weather) I will try sorting out my lifestyle here.

See yaaaaaa! (Jaa ne!)

4 kommentarer:

  1. Nice update! Gillar påse-i-påse-grejen ;-)

    SvaraRadera
  2. påse-i-påse-grejen är sjuk. Nån slags superduperbacillskräckgrej som de har i Japan?

    SvaraRadera
  3. U go Boy, det låter awesome att du ska ta upp träningen och vegetarisera dig. Berätta mer om ditt rum, vad har man för utsikt, hur är området den ligger i? :)

    SvaraRadera
  4. Patrik: Yeah ;D

    Anja: Ju mer plast det är, ju finare måste ju produkten vara ^^

    Oskar:
    Yeah! Utsikten är ungefär lika med NULL. Jag bor på första våningen, fönstrena är mönstrade och suddiga precis som badrumsfönster, och även om jag öppnar så är det nät framför som gör att allt ser grått ut. Dessutom är det bara innegården där folk står och röker som man ser om man nu orkar titta ut, och jag har ändå alltid gardinerna fördragna.

    Sen har jag nåt sjukt jävla ljud från nånstans utanför rummet som låter som en fläkt som vrider sig fram och tillbaka, som är där nästan varje natt, men jag vet inte var det kommer ifrån och det gör ibland att jag inte kan sova.

    Området är helt okay, det heter Warabi och är Japans mest glesbebyggda stad enligt ryktena. Den är inte så väldigt glesbebyggd om man är van vid Sverige, men den är gles för att vara Japan, helt klart. ca 10 min gång till tåget, ca 5 min gång till mataffär, 15 sekunder gång till 7/11, och 10-15 min gång till Don Quijote, som är en all around-affär som säljer mer eller mindre allting.

    Förutom ljudet på rummet och att folk ibland pratar utanför fönstret så trivs jag väldigt bra här! :) Trevligt folk i huset, sitter ofta i köket och pluggar tillsammans och käkar eller bara pratar. Jag har för övrigt lyckats bli känd som "killen med bandanan" sen jag kom hit ;D

    SvaraRadera